• Bij het creatieve werk ligt de nadruk op fotomontages. De mens staat centraal. De foto's lijken de realiteit te tonen, maar in feite zijn het gemanipuleerde beelden. Dubbele belichtingen, collages of een op een andere manier samengesteld beeld. Op deze wijze probeer ik het verhaal of de boodschap meer kracht bij te zetten. De fotomontages dwingen om langer naar het beeld te kijken en er over na te denken.
    Voor mij stopt het dus niet bij het maken van de foto. De fase erna, achter het beeldscherm, is net zo belangrijk, misschien ook wel spannender.
    Humor of een kritische noot ontbreekt vaak niet in mijn werk. Ik pas technieken en composities toe uit de schilderkunst. Het gebruik van landschappen en interieurs bijvoorbeeld als achtergrond bij de portretten. En de gelaagdheid in een werk om diepte te suggereren. Ik ben daarin misschien wel meer schilder dan fotograaf.

     
  • Bij de stillevens probeer ik met minimale middelen een verhaal te vertellen of een boodschap over te brengen. De eerdere stillevens waren in de geest van de 17e eeuw Hollandse meesters. Kleurrijke foto's waaraan met Photoshop dingen zijn toegevoegd. Bijvoorbeeld vlinders of een schilderachtige achtergrond. 
     
  • De meer documentaire projecten laten een andere kant zien van Rotterdam en haar inwoners. Wie zijn zij? Wat is hun verhaal? Het vertrekpunt van een shoot is steeds een gesprek, want voordat ik ga fotograferen wil ik mij verbonden voelen met de persoon. Zie ook het project de Kracht van Rotterdam.